HAMİLELİKTE TANSİYON NEDEN OLUR?
Gebelikte tansiyon ölçümü her muayenede mutlak suretle yapılmalıdır. Gebelikte tansiyonun hem düşüklüğü hem de yüksekliği sıkıntı çıkarabilir. Tansiyon, hamileliğin ilk aylarında her zamanki seviyesinin altında olabilir ve bu normal bir durumdur.
Tansiyonun düşmesi halsizlik ve baş dönmesine sebep olduğundan bu durumdan olumsuz etkilenmemek için anne adaylarına istirahat etmeleri ve yavaş hareket etmeleri gerekir.
Tansiyonun yükselmesi durumu ise iki şekilde ortaya çıkabilir. Ya anne adayının gebelikten önce de bilinen bir hipertansiyon hikayesi vardır ya da daha önce hiçbir sıkıntısı olmayan anne adayında hamileliğin 20. haftasından sonra tansiyon ölçümleri yüksek çıkmaya başlar.
Gebelikte oluşan hipertansiyon ilk gebeliklerde, 35 yaşın üzerindeki anne adaylarında, fazla kilo sorunu olanlarda, çoğul gebeliklerde ve diyabet hastalığı olanlarda daha fazla görülmektedir.

0 yorum:
Yorum Gönder