HAMİLELİK VE GRİP
Hamileyken grip olmak kadar can sıkıcı bir şey olamaz değilmi? İçinizde küçücük bir varlık var onu her şeyden korumaya ve güzel bir hamilelik geçirmeye çalışırken bir bakıyorsunuz grip oldunuz :( Kaçınılmaz bir rahatsızlık grip. Siz istediğiniz kadar kendinizi koruyun yediğinize içtiğinize dikkat edin başınıza geliyor.
Peki hamileyken grip olursanız neler yapmanız gerekiyor? Madem başınıza geldi ne yaparak kendinizi ve bebeğinizi rahatlatabilirsiniz bunları konuşalım.
Herşeyden önce dinlenmek gerekiyor. Eskilerin dediği gibi yatarsan 3 günde ayakta 1 haftada geçer grip. Bol bol dinleneceğiz. Her gün yattığımız ve sürekli oturduğumuz odayı mutlaka havalandıracağız. Yastık kılıfımızı sık sık değiştireceğiz. Ellerimizi de sık yıkayacağız. Burun akıntımız varsa peçeteleri veya kağıt mendilleri tek sefer kullanıp atacağız. Çok klasik diyeceksiniz ama bol sıvı tüketimi önemli bu dönemde. Sıvı tüketiminde ıhlamur mutlaka içilmeli öksürüğe birebir gelen elma kabuğu kaynatılıp balla tatlandırılıp içilmeli. C vitamini takviyesi (portakal, mandalina, greyfurt) alınmalı. Burun tıkanıklığı için okyanus suyu sizi rahatlatır. Ayrıca boğaz pastili de kullanılabilir. Adaçayı hamileyken tavsiye edilmiyor (kas gevşetici özelliği yüzünden) lütfen adaçayından uzak duralım.
Grip olduğunuz dönemde en çok tüketilmesi gereken bir gıda da tavuk suyuna çorba. İçine bol limon sıkıp seviyorsanız karabiber de ilave edebilirsiniz. Emin olun sizi birkaç günde ayağa kaldıracaktır. Yapılması gerekenler aşağı yukarı bu şekilde. Bunları uygulayarak gribi atlatabilirsiniz ancak geçmiyorsa nüksediyorsa aşırı öksürük ve ateşiniz varsa mutlaka bir uzmana görünmenizi tavsiye ediyorum. Sevgili blog okurlarım hepinize sağlık ve neşe dolu günler dilerim.


0 yorum:
Yorum Gönder